Trys mitai apie štangą

Treniruotės | 2014.09.22

Retas, kuris nežino kas yra štanga. Metalinis virbalas, su galuose užmaunamais svorio diskais. Štangos dėka patogu atlikti fizinius kėlimo, spaudimo ir kitus pratimus treniruojant įvairias raumenų grupes (krūtinę, nugarą, rankas ir kitas). Yra trys dažniausiai pasitaikantys mitai, susiję su šiuo svarmeniu. 

Pirmas pradedančio sportuoti vyro įrankis – štanga. 

Jei nepadarai bent 20 taisyklingų atsispaudimų ir pritūpimų – spausti štangą ir daryti pritūpimus su ja dar gerokai per anksti“Atėję nauji sportininkai savo pirmas treniruotes pradeda nuo štangos spaudimo ar pritūpimų su štanga. Viskas būtų gerai jeigu jie tai darytų taisyklingai, bet dažnas nežino arba jo niekas nemokė kaip tai turėtų būti atliekama. Netaisyklingai naudojant šį įrankį gali būti patiriamos stuburo, kelių, pečių sąnarių traumos. Pradėti sportuoti su štanga reikia tada, kai darbas su kūno svoriu jau yra per lengva užduotis. 

Moterys su štanga nesportuoja. Su štanga sportuoja tik „sunkumų kilnotojai“.  

Ne paslaptis, kad moterys labai daug dėmesio skiria dailesnėms kojų ir užpakaliuko linijoms. Štanga yra  viena iš pagrindinių priemonių tai pasiekti. Darymas po 50 ir daugiau pritūpimų su savo kūno svoriu, gulinėjimas ant kilimėlių ir jogos kamuolių niekada neduos tokių apčiuopiamų rezultatų. Anot specialisto, norint turėti tikrai dailias kojas ir riestą užpakaliuką būtina daryti pritūpimus su štanga. Sunkūs pritūpimai su štanga ne tik dailina jūsų kojas, bet ir formuoja charakterį, ugdo valią bei discipliną. Labai svarbu yra tai, kad taisyklinga pritūpimų atlikimo technika yra būtina norint pasiekti maksimalius rezultatus ir nežaloti savęs.

Štanga skirta tik pritūpimams, spaudimui ir atkėlimui.

Daugelis įsivaizduoja, kad su štanga yra atliekami tik keli pagrindiniai pratimai, pavyzdžiui, pritūpimas, spaudimas ir atkėlimas. Bet iš tiesų štangos panaudojimo galimybės yra plačios. Yra sportininkų kurie sportuoja tik su štanga ir sugeba padaryti pratimus visoms raumenų grupėms: krūtinei, rankoms, nugarai, kojoms, pečiams, blauzdoms, trapecijai. T.y. vienas iš universaliausių ir seniausiai naudojamų sporto įrankių skirtas ugdyti jėgai. Jeigu su savo kūno svoriu dirbti darosi per lengva, išbandyk štangą. Visada gali paklausti sporto klube dirbančio trenerio kokius pratimus su štanga gali padaryti tam tikrai raumenų grupei. Jeigu nori namų sąlygomis įsirengti vietą sportui – štanga yra vienas iš labiausiai rekomenduojamų įrankių.

Grįžti į blogą