Sėkmės istorija Tadas: savo tiklsą pasiekiau per 3 mėnesius – atsikračiau 15 kg viršsvorio

2015.01.08

„Anksčiau rūkiau, vartojau alkoholinius gėrimus, sunkiai užlipdavau į penktą aukštą, kuriame gyvenu – buvau savimi nepatenkintas, jau nekalbant apie išvaizdą. Vieno vakarėlio metu draugas nufotografavo. Pamačiau save nuotraukoje, galvoju – reikia keistis. Taigi, viskas susidėjo į viena: prasta savijauta, nepasitenkinimas savo išvaizda“, – pasakoja visai netikėtai sportuoti sugalvojęs nekilnojamo turto brokeris Tadas. 

- Ar buvo sunku atsikratyti žalingų įpročių? 

- Nebuvo. Tiesiog pradėjus sportuoti užsibrėži sau tikslus, imi siekti rezultatų ir žalingi įpročiai dingsta savaime. Norėjau rezultatus pasiekti kuo greičiau, į 2015 metus įžengti kaip naujas žmogus, todėl sportavau sąžiningai. Savaime nebesinori nei rūkyti, nei vartoti alkoholinius gėrimus. Su trenerio pagalba visiškai pakeičiau maitinimosi įpročius – norėjosi viską daryti idealiai, „pagal knygutę“. 

- Kaip pasikeitė tavo mityba?

- Anksčiau tik išalkęs griebdavau kokį kebabą: ar dieną, ar naktį, ar ryte – bet kada (juokiasi). Dabar vietoj to praalkęs pasigaminu salotų iš avokado, špinatų, varškės, vištienos, aplieju kokosų aliejumi. Atradau galybę daržovių, apie kurias anksčiau visiškai nieko nežinojau, net pavadinimo: tokias kaip avokadas, brokolis, žiedinis kopūstas. Viso to anksčiau nepirkdavau, o dabar tai – mano kasdienio raciono dalis.

 - Kokie buvo sunkiausi momentai?

- Treniruotės metu visąlaik labai sunku: pora kartų vos neapsiverkiau, rimtai (šypsosi). Bet kai esi motyvuotas, tuomet kenti ir darai viską iš širdies. Į užsiėmimus vaikštau kaip į šventę: kasdien laukiu to momentu, kai vėl važiuosiu į sporto klubą. Per 12 savaičių aktyvių kasdienių treniruočių GOODLIFE sporto klube numečiau penkiolika kilogramų. Klube lengva įsivažiuoti į ritmą: čia labai gera darbinė aplinka, nėra aplink bimbinėjančių…”. 

Apskritai sunkiausia buvo keisti senus įpročius, o atsisakyti kažko, ką mėgau – valios dalykas, jos man netrūksta. Ko atsisakiau? Atsikračiau įpročio kirsti po dvi picas, po du kebabus, nebevalgau padažų. Anksčiau valgiau vien maistą, kuriame gausu angliavandenių, gerdavau limonadus. Dabar to nėra. Tik sunkiau būti draugų kompanijoje, kai pilni stalai nukrauti saldumynų ir kitų patiekalų, kurių nori akys, bet kūnui to nereikia.

Per du mėnesius „sučytinau“ gal tik pora kartų: suvalgiau kokį vieną saldainį. Didžiausią įtaką man padarė treneris Andrius: sekiau jo asmeniniu pavyzdžiu. Jis tapo man idealu sporto užsiėmimuose ir labiausiai padėjo sprendžiant mitybos klausimus: prieš bet ką valgydamas nufotografuodavau maistą ir nusiųsdavau fotografiją jam. Andrius pakomentuodavo ne tik, kas blogai, bet kuo tą ar kitą maisto produktą galima pakeisti, kaip konkretus maisto produktas turi įtakos organizmui, suteikė žinių ir bendrą supratimą apie mitybą. Anksčiau tuo visai nesidomėjau. Tas pats ir treniruotėse: išmokė kaip teisingai ir maksimaliai efektyviai atlikti pratimus, baigus individualių treniruočių ciklą sudarė man treniruočių programą, pagal kurią dabar sportuoju. 

Per savaitę turiu aštuonias treniruotes valandos trukmės ar ilgesnes. Man gelbsti didžiulė mano valia – tikrai ja didžiuojuosi, man jos visi pavydi. Nes kai noriu – visada pasiekiu užsibrėžtų tikslų. Sportuoti labiausia motyvavo gerėjanti savijauta, sporto klubo aplinka, susiradau ten bendraminčių, išsiplėtė pažįstamų ratas – mus visus sieja bendra veikla ir panašūs tikslai. Esu laimingas, nes pasižadėjau sau į 2015 metus įžengti būdamas kitu AŠ. Tikslą pasiekiau: numečiau svorį, išryškinau kūno formas. Sportas apvalė ne tik kūną, bet ir daug ką pakeitė kasdieniame gyvenime. Dabar visai kitaip pakeliu stresą darbe, turiu naują požiūrį į maistą bei laisvalaikį. 

Esu išsikėlęs tikslą kitiems metams: nubėgti maratoną (42,195 km). Yra posakis, jog prabėgęs maratoną susipažįsti su savimi iš naujo: tai yra maksimalių išbandymų metas kūnui.

- Ką patartumei pradedantiems sportuoti?

- Susikoncentruoti į tikslą, kuris neleis pasiduoti silpnybėms. Be abejo, tikslas turėtų būti konstruktyvus, turintis ribas laiko skalėje. Taip pat svarbu turėti asmeninį trenerį, kuris išmokytų treniruočių sporto salėje pagrindus, padėtų sureguliuoti mitybą bei sudaryti efektyvią ir tikslingą sporto programą.

Asmeninio trenerio Andriaus Česnausko komentaras:

Dabartiniame „greito vartojimo“ pasaulyje rezultatų visi nori čia ir dabar. Ieško greito būdo pasikeisti. Renkasi „marketingines greito efekto treniruotes“ ir greitai nusivilia nesulaukę norimų rezultatų arba gavę traumas. Sporto esmė yra labai paprasta, dviračio išradinėti jau nereikia ir tuo labiau vaikytis naujų „madingų treniruočių“. Didžiausia daugumos sportuojančių klaida yra valios ir kantrybės neturėjimas. Kūnui pasikeisti reikia tinkamų sąlygų ir laiko.

Būtent tai ir turėjo Tadas. Jis yra labai motyvuotas ir valingas žmogus. Todėl dirbti su juo buvo vienas malonumas. Viskas prasidėjo nuo noro keistis. Noras Virto veiksmais, veiksmai įpročiu, kuris iš esmės pakeitė Tado gyvenimo būdą ir jį patį. Kiekvienas tai gali, bet ne visi to nori taip, kaip stipriai nori Tadas.

Asmeninio archyvo nuotraukos