Lauros sėkmės istorija: mano tikslus išgelbėjo mitybos specialistas

2016.07.25

Laura net ir sportuodama 4  kartus per savaitę niekaip nepriartėdavo prie savo tikslo sverti dešimčia kilogramų mažiau. Nusivylimas ir atsitiktinumas pastūmėjo ją ieškoti pagalbos ir nekrentančio svorio priežasčių pas „Goodlife” mitybos specialistą Artūrą Sujetą. Šiandien ji jau arti savo tikslo ir mielai dalijasi patirtimi.

Kas inspiravo keisti gyvenimo įpročius, nes spėju pasirodymas „Goodlife” sporto klube ir mitybos specialisto konsultacijos nebuvo šiaip sau?

Visą gyvenimą buvau prijaučianti sportui ir šalia namų atsidaręs „Goodlife” sporto klubas tapo tikru išganymu. Į jį traukdavau keturis kartus per savaitę. Sportuodama tikėjausi atsikratyti 10 kilogramų. Labai apkūni nebuvau, tačiau jaučiausi apsunkusi. Po antrojo vaiko gimimo kilogramai visai nenorėjo tirpti, toks įspūdis, kad tuo metu mano medžiagų apykaita buvo užmigusi. Sportas jau buvo bepradedąs teikti vilčių, tačiau grįžau į darbą ir įsisukau į rutiną, kurioje netrūko streso, įtampos, nemigos. Tad svoris vėl šoktelėjo iki 70 kilogramų ir atsikratyti jo nepadėjo nei sportas, nei spontaniškos ir trumpalaikės dietos. Sukausi lyg užburtame rate.

Po metų sporto „Goodlife” (čia lankiau tik grupines treniruotes), atlikus testą paaiškėjo, kad mano fizinė būklė tikrai pagerėjo, tapau stipresnė, ištvermingesnė, tačiau mano riebalinis sluoksnis koks buvo, toks ir liko – riebalai visai netirpo… Atrodė tiek pastangų įdėta, o trokštamo rezultato – nėra. Jau buvo beapimanti visiška neviltis, tačiau kaip tik tuo metu „Goodlife” klube atsirado mitybos specialistai ir aš pasinaudojau nemokamos konsultacijos galimybe.

Kokias esmines klaidas kasdieniame meniu jums atskleidė pirmoji konsultacija pas mitybos specialistą Artūrą Sujetą?

Pagrindinė problema – per ilgi tarpai tarp valgymų. Valgydavau tik tris kartus per dieną ir aišku peralkdavau, o tada nebesuvalgydavau maisto kiekio. Tad porcijų dydis reikalavo peržiūrėjimo. Taip pat Artūras atkreipė dėmesį į nepakankamą daržovių kiekį mano racione.

Kokius tikslus sau iškėlėte ir kokius sprendimo būdus pasiūlė specialistas?

Mano tikslas buvo atsikratyti 10 kilogramų (pageidautina riebalų, o ne raumenų), tad pas Artūrą aš ėjau tvirtai apsisprendusi – man būtinas konkretus mitybos planas. Ir tokį savaitės planą Artūras man paruošė.

Ar jame buvo radikalių pokyčių lyginant su iki tol propaguotu meniu?

Gavusi jį savaitę studijavau, kaupiausi, planavau, nes mano šeima norėjo ir toliau maitintis įprastai, o manęs laukė kitas meniu ir šiek tiek daugiau darbo virtuvėje.

O tada tiesiog sau daviau pažadą jo laikytis ir nuo to karto nekilo jokių pagundų valgyti iš bendro, šeimai skirto puodo.

Radikaliausias mano valgiaraščio pokytis – jame žymiai daugiau daržovių ir žuvies. Taip pat teko pamažinti maisto porcijas, angliavandenių kiekį, pamėgti graikišką jogurtą, neskrudintus grikius, o baltuosius ryžius pakeisti laukiniais.

5 reguliarūs valgymai išsprendė peralkimo ir persivalgymo problemą. Viskas surikiuota valandų tikslumu – pradžioje tai šiek tiek kėlė sumaišties, tačiau jau po savaitės-dviejų atsirado įprotis valgyti laiku.

Kada pasirodė pirmieji pokyčiai?

Rezultatai netruko pasirodyti – po savaitės jau buvau pametusi 1,2 kilogramo, dar po savaitės – 1,5 kg, trečią savaitę – 800 g – per penkias savaites netekau 5 kilogramų. Šiandien jau esu atsikračiusi apie 6,5 kg, o liemens apimtis sumažėjo net 9 cm.

Džiugu tai, kad krentant kilogramams aš niekada nesijaučiau alkana ir man nestigo energijos toliau sportuoti 4  kartus per savaitę. Anaiptol, palengvėjus atsirado daugiau džiaugsmo bei motyvacijos.

Laura

Kas buvo sunkiausia?

Žinoma, kartais užsinori ko nors ypatingo, pavyzdžiui, aštraus kiniško maisto. Artūras kartą per savaitę davė leidimą surengti sau „puotą”… Tačiau pastebėjau, kad kuo toliau, tuo mažiau tos „puotos” norisi. Tiesiog nebenoriu savęs apgaudinėti, nebenoriu apsunkti, nebenoriu atidirbinėti tų nuodėmių sporto salėje. Šiandien net svečiuose retai kyla pagunda paragauti ką nors ne iš savo meniu.

Ar teko koreguoti pirminį mitybos planą ir imtis papildomų priemonių?

Kai po dviejų mėnesių svoris nustojo kritęs vėl pasirodžiau pas Artūrą, šį kartą įkalbinau kartu ateiti ir vyrą. Tad kartu turėjome įveikti ir Artūro pasiūlytą „iššūkio savaitę”, kai per dieną galėjome suvartoti tik po 800 kalorijų. Šios sumažintų kalorijų savaitės tikslas – išjudinti medžiagų apykaitą.

Man Artūras dar rekomendavo išbandyti iškrovos dieną kartą per dvi savaites. Anksčiau esu bandžiusi tai daryti, bet esminė mano klaida buvo ta, kad iškrovos dieną pradėdavau be pusryčių. O pasirodo pusryčius būtina pavalgyti ir tada jau gerti skysčius iki kitų pusryčių. Tada ta iškrovos diena būna ne tokia sunki. Po tokių iškrovos dienų jaučiuosi lengvesnė, o ir savijauta tampa labai puiki.

Si Laura

Kaip manote, o gal būtų pavykę pasiekti savo tikslų ir be specialisto įsikišimo?

Aš puikiai supratau, kad vien sporto nepakanka. Teoriškai žinojau ir sveikos mitybos principus, tačiau, kol jie nesugula į konkretų planą, tai ir lieka tik teorija, sunkiai pritaikoma praktikoje. Labai džiaugiuosi, kad sporto klube atsirado mitybos specialistai – tai neįkainojama paslauga, juk kai jie čia pat, po ranka, nebereikia patarimų ieškoti nežinia kur. Taip pat gera idėja kas keletą mėnesių testuoti klube sportuojančius – tai puiki proga įvertinti rezultatus ir stebėti savo pasiekimus.


Mitybos specialisto Artūro Sujetos komentaras

Vienas svarbiausių momentų Lauros sėkmės istorijoje, be abejo, buvo jos išankstinė motyvacija ir labai ryžtingas nusiteikimas. Juk visi žino, kad ir pats tobuliausias mitybos planas be valios jo laikytis nieko nevertas.

Kai užsidegimo keistis netrūksta, belieka tik įsiklausyti į žmogaus lūkesčius, susipažinti su jo mitybos įpročiais ir paruošti individualizuotą planą. Lauros atveju maistą rinkau tokį, kuris leistų prisitaikyti prie šeimos įpročių. Taip pat rekomendavau akcentuoti ne svorio metimą, bet vizualinius pokyčius, kūno linijų koregavimą riebalus keičiant raumenimis.

Tačiau buvo sprendimų, prie kurių reikėjo prisitaikyti ir Laurai – tai 5 valgymai per dieną, ženkliai daugiau racione riebiųjų rūgščių (žuvis, avokadai, riešutai), kurių pagalba mažinami organizmo riebalai, taip pat įvairių sėklų. Tam, kad maistas nebūtų prėskas ir monotoniškas rekomendavau naudoti įvairius prieskonius.

Iškrovos dienos bei sumažintų kalorijų savaitė Lauros plane atsirado dėl tam tikros svorio stagnacijos. Tai puikios priemonės, padedančios išjudinti organizmą, neleisti jam priprasti prie pasikeitusio raciono bei naujo kaloringumo. Tokia svorio stagnacija kaip tik ir ištinka daugelį metančiųjų svorį, kai organizmas adaptuojasi prie naujo meniu ir gyvenimo būdo. Tenka ieškoti naujų impulsų, kaip jį vėl užvesti, suintriguoti, suaktyvinti.

Taip pat visiems, siekiantiems panašių tikslų vertėtų įsiminti, kad visos universalios dietos, paremtos produktų kaitaliojimu bei kalorijų apribojimu veikia tik laikinai. Norint pasiekti akivaizdžių ilgalaikių rezultatų nekenkiant sau, būtinas individualus problemos sprendimo būdas. Ir jis sudaromas atsižvelgiant į kiekvieno žmogaus fizinius duomenis, aktyvumą, gyvenimo būdą, individualų maisto toleravimą, alergijas bei kitus sveikatos būklės ypatumus. Tad tai, kas padeda jūsų draugei, gali visiškai netikti jums.