Elidijaus iššūkis: arba viskas, arba nieko

2016.06.27

25 metų Elidijus visada buvo aktyvus, sportavo, tačiau sveiku savo gyvenimo būdo pavadinti negalėjo, nes niekada didelio dėmesio neskyrė nei mitybai, nei poilsiui. O mintys keistis kardinaliai vaikino galvoje kirbėjo jau ne vieną mėnesį. Nusprendęs – dabar, arba niekada, viskas, arba nieko – Elidijus 2016 metų sausio 1 dieną pradėjo 90 dienų sveikų pokyčių iššūkį. Pavydėtinas užsispyrimas šiandien jam leidžia džiaugtis puikia savijauta ir net 15 kilogramų palengvėjusiu bei sutvirtėjusiu kūnu. Nepavydėkime, verčiau pasisemkime įkvėpimo iš jo sėkmės istorijos.

Daugelis sau pažada nuo Naujųjų Metų pradėti sportuoti, sveikiau maitintis, bet dažniausiai tik pažada. O Tu štai ėmei ir tiesiog pradėjai? Kas išprovokavo 90 dienų iššūkį?

Tai, kad būtent pirmąją Naujųjų Metų dieną pradėjau savo 90 dienų iššūkį – paprasčiausias sutapimas. Prieš tai jau porą mėnesių galvojau apie šią idėją, tačiau neatrasdavau laiko tuo rimtai užsiimti, juk reikėjo gerai pasiruošti – susidėlioti sporto bei mitybos programas, peržiūrėti nemažai vaizdo įrašų, pasisemti idėjų iš kitų sėkmės istorijų.

Kodėl sportinei iššūkio daliai pasirinkai GOODLIFE?

Jis strategiškai patogioje man vietoje, nes gyvenu Pilaitėje. O svarbiausia – man labai patinka klubo aplinka, modernumas, interjeras ir gera aura. Čia visada daug įvairių besišypsančių žmonių.

Ar prieš iššūkį turėjai kokį nors konkretų tikslą, pavyzdžiui, numesti kažkiek svorio, sustiprėti fiziškai? Ar tiesiog norėjai pažiūrėti, kur tie gyvenimo būdo pokyčiai atves? 

Mano tikslas prieš iššūkį buvo labai konkretus – per tas 90 dienų kuo daugiau išspausti iš savęs. Tai yra, kuo estetiškiau atrodyti, atsikratyti antsvorio ir svarbiausia, pakeisti blogus įpročius ir jaustis laimingu bei gyvybingu. Nors iššūkio metu svėriausi kasdien, konkretus svarstyklių skaičius nebuvo pagrindiniu tikslu, norėjau pasiekti tokį svorį, kuris būtų idealus pagal mano sudėjimą. Svorį mečiau be jokių badavimų, taip pat nevartojau jokių vaistų ar papildų.

Kiek kardinaliai teko pakeisti mitybą, fizinį aktyvumą, poilsį? Savo iššūkio vaizdo įraše žadi ilgai miegoti, tad kaip sekėsi tai įgyvendinti?

Iš tikro, viską teko keisti kardinaliai. Atsisakiau viso „junk food’o”, maitinausi tik sveikai ir dažniau nei visada, taip pat pamažinau porcijas. Teko išmokti valgyti pusryčius (tai tikrai yra svarbiausias dienos maistas), o anksčiau juos ignoruodavau. Pradėjau keltis anksti, nes dažniausiai sportuodavau nuo ankstyvo ryto. Tad ir miego režimas pasikeitė, tekdavo eiti miegoti kaip įmanoma anksčiau, nebeleidau sau naktinėti prie kompiuterio ar televizoriaus iki 1-2 val. nakties, ką anksčiau sėkmingai dariau. Sporto režimas taip pat pasikeitė kardinaliai. Vietoje vieno aktyvaus pasijudinimo per savaitę, sporto klube pradėjau rodytis net 6 kartus.

Kadangi viską darei savarankiškai, iš kur sėmeisi žinių, kas buvo tavo įkvėpėjai? Ir kaip save motyvuodavai, kaip pavyko neprarasti ūpo, jėgų, ryžto eiti iki galo?

Aš buvau toks kupinas motyvacijos, kad nė vieno karto nepagalvojau spjauti į viską ir baigti „projektą”. Tiesiog esu toks žmogus – visada einu iki galo ir pasiekiu tai, ko man reikia. O mano didžiausiu įkvėpėju buvo „FouseyTube” – žymus ir labai populiarus „Vloger’is”. Būtent peržiūrėjus jo 90 dienų iššūkio vaizdo medžiagą ir gimė idėja to paties imtis pačiam.

90 dienų, 76 treniruotės ir tik 14 laisvų poilsio dienų… Ar toks treniruočių ritmas nebuvo pernelyg intensyvus? Ar spėdavai atsigauti, pailsėti?

Fizinio krūvio intensyvumas tikrai buvo didelis. Tačiau laiko poilsiui ir jėgų atgavimui man asmeniškai tikrai užtekdavo laiko. Žvelgdamas atgal, dabar gal ir sumažinčiau treniruočių skaičių iki 4-5 kartų per savaitę. Intensyvumo reguliavimo pamokas privertė išmokti ir porai dienų užpuolusi liga. Panašu, kad organizmo nuovargis ir noras pailsėti buvo nusprendęs mane „trumpam paguldyti į patalus”. 

Iššūkio rezultatai tikrai labai ryškūsminus 15 kg ir ženkliai pasikeitusi kūno kompozicija, o kas be vizualių pokyčių Tave labiausiai džiugina?

Be vizualinių pokyčių mane, žinoma, džiugina pasikeitęs mąstymas, požiūris ir pagerėjusi nuotaika. Anksčiau karts nuo karto aplankydavo blogos nuotaikos, nusivylimo, apatijos debesys, o per iššūkį ir po jo, viskas kažkur išgaravo. Dabar tiesiog džiaugiuosi gyvenimu, gerai jaučiuosi ir nekreipiu dėmesio į menkniekius. 

Koks Tavo sėkmės receptaspasidalink juo ir pamotyvuok kitus!

Recepte daug valios, ryžto ir įdėto darbo. Rezultatai ateina labai lėtai, tad kai jų nebepastebi arba jie tampa ne tokie ryškūs kaip tikiesi – negalima viso mesti ir išsižadėti tikslo. Drąsiai galiu pasakyti – judėkite tolyn ir pamatysite, laikui bėgant pradžiugins ir savijauta, ir išvaizda, ir numesti kilogramai.

Kiekvienam rekomenduočiau mesti sau 90 dienų iššūkį. Net ir per tokį trumpą laiką galima pasiekti puikių rezultatų. Tik susitaikykite, tai pareikalaus iš Jūsų ypatingai didelės disciplinos. Jei pradėsite simuliuoti ir apgaudinėti save, net nepastebėsite kaip tai taps norma, rutina ir kartosis vis dažniau. Mano moto – arba viskas, arba nieko. Užsibrėžkite tikslą ir siekite jo. Kelias sunkus, bet labai jaudinantis ir įdomus. Man smagiausias ir buvo pats procesas, tikslo siekimas, o kai jis pasiektas – pasidaro nebeįdomu, bet galima sau išsikelti naujų tikslų.

O kas toliau, negi po iššūkio grįši prie ankstesnio gyvenimo būdo? O gal į priekį veda nauji tikslai?

Žinoma, nebegrįšiu prie seno gyvenimo būdo. Vėl atnaujinau sporto klubo abonementą ir šį kartą pagalbon pasitelkiau asmeninį trenerį, kuris sudarė sporto programą. Kadangi noriu tobulėti ir į priekį veja kiti tikslai, neišvengiamai prireiks profesionalo patarimų.

Elidijus2

Tad galima sakyti iššūkis tęsiasi, nors… tiksliau – dabar jis peraugo į tiesiog naują sveiką gyvenimo būdą.


Trenerio Žygimanto Malinausko komentaras

Elidijaus sėkmės istorija, kaip beje ir visos kitos istorijos, yra įkvepiantis ir stipriai motyvuojantis pavyzdys visiems, dar tik svajojantiems apie pokyčius. Šio vaikino sau mestas iššūkis tikrai rimtas, o pasiryžimas – pavydėtinas. Džiugu, kad be sporto jis nepamiršo mitybos ir poilsio režimo. Subalansuotas, kokybiškas poilsis ir miegas yra ne mažiau svarbūs judant link galutinio tikslo. Kadangi „Goodlife” sporto klube dirbu kiekvieną dieną, Elidijų matydavau beveik kasdien sportuojantį ir jo pasirinktos treniruotės išties būdavo gana ilgos ir reikalaudavusios daug jėgų.

90 dienų – o tai viso labo tik 3 mėnesiai – iššūkis, manau yra tikrai puiki savimotyvacijos forma, kaip ir lažybos su kažkuo dėl svorio korekcijų, fizinės formos gerinimo. Tai vienas geriausių būdų save priversti sportuoti, ypač jei tai darai vienas be trenerio pagalbos.

Tad ir jūs neatidėliokite pokyčių pradžios rytojui ar kitai savaitei, tvirtai užsibrėžkite atskaitos tašką, norimą rezultatą ir pirmyn.